dinsdag 15 juli 2014

Dag 2 van de Pretox...



Energie?
"Meer energie" geeft Isagenix aan als belofte tijdens zo'n kuur...Nou, die energie was ver te zoeken vanmorgen, zeg!
Na 9 uren als een blok geslapen te hebben ging mijn wekker om 8 uur, maar ik had het gevoel of ik midden in de nacht gewekt werd! Wat erg zeg!
Het duurde potverdrie wel tot 11 uur voor ik een beetje wakker was! Licht in't hoofd en zwaar in de benen...
Nu moet ik 's avonds IsaFlush slikken voor de stoelgang tijdens de detox en daar zit Magnesium in. De bijwerking van Magnesium is: heel goed en diep slapen! Dus, wellicht dat de Flush wat te hard aan het werk was geweest vannacht.
Gek genoeg steeg mijn energie-niveau en mijn humeur na 11 uur met het uur en ik zit nu echt vol energie deze blog te schrijven, heerlijk!!
(Hee, en zonder koffie hè!!)



Zoete rommel en smokkelen
Ik was om drie uur vanmiddag zo klaar met "die zoete rommel" zoals ik het schreef naar mijn coach Ingrid! Het ochtenddrankje is zoet, de shakes hebben een chocoladesmaak, de tussendoortjes in chocoladesmaak zijn ook zoet...ik had behoefte aan iets zouts!! Dus ik heb een bakje met radijsjes en komkommer gemaakt en er een peper en kruidenzout op gestrooid. Wat lekker zeg!
En ik heb er lekker Yogi-thee bij gedronken! Alle ingrediënten die daar in zitten, zitten namelijk ook in de producten van Isagenix, dus ik dacht: dat moet kunnen!
Vertelde mijn coach Ingrid me toen ik het bakje "zoutjes" op had: je hoeft die zoete snacks niet te nemen hoor! Je kunt gerust ook komkommer, radijs, bleekselderij en wat appel nemen...Ik had dus niet gesmokkeld! Dat van de thee heb ik niet verteld..;-)
Toch gek hè, dat die Amerikanen zo niet van de zoetigheid af kunnen blijven dat zelfs in deze gezonde Detox "verantwoorde" snoepjes enzo zitten...Ik zou zeggen: leer dan meteen goede gewoonten aan en stop geen snoep in je pakket!  Of ben ik nou de enige die wel van de zoetigheid af kan blijven..?
( behalve gisteravond dan..En wie weet hoe ik er de rest van de week over denk!)



Honger en een beetje hoofdpijn
Omdat ik gister toch wat kramp had van de shakes vanwege de melk die erin zit, verdeelde ik de shakes nu in 4 porties ( i.p.v. 2). Dus ik had vaker een shake met een mindere hoeveelheid poeder erin, maar ik deed er wel de zelfde hoeveelheid water bij. Maakte dat ik 4x een vieze waterige shake heb gedronken die rook naar Chocola. Dat had ik niet hoeven doen, maar ik dacht: krijg ik in elk geval mijn water binnen!
Tsja, of ik daar de honger van kreeg ( het vulde immers nauwelijks) en daar dus ook de hoofdpijn van..? In elk geval was ik blij dat ik vanavond gewoon kon eten!
Mijn maaltijd bestond vandaag uit Gegrilde Forel en groenten en spelt-couscous uit de Tajine! Heerlijk en...geen hoofdijn meer!





Yoga 
Om de dag af te sluiten heb ik zojuist nog een heerlijke Yoga-serie gedaan om te ontspannen en om de energie goed te laten stromen. Wat een aanrader is dat toch! Als je meer wilt weten:

Morgen...
Morgen start ik met 2 dagen drinken! 4x per dag het drankje van Isagenix en voor de rest water, water  en een beetje thee hoop ik! Als ik het echt niet meer houd, mag ik 1/4 appel en een beetje komkommer...En uiteraard die snoepjes tussendoor. Volgens mijn coach ga ik die heel erg nodig hebben morgen...Lekker vooruitzicht!
Ik ben benieuwd hoe ik dat ga volhouden, want ik ben de hele dag onderweg. In de auto en lopen met cliënten...Hoop dat mijn blaas niet ieder uur op knappen staat!

Tot morgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten