dinsdag 22 juli 2014

Dag 9 ( van 11) Het laatste avondmaal...


Is het nou echt zo'n moeilijk Detox-programma van Isagenix als je 2x per dag zo'n heerlijke dikke chocoladeshake mag drinken en 's avonds deze maaltijd mag eten?
Zeg nou zelf, is best vol te houden toch?

Of  niet..?

Voorbereidingen voor morgen
Ik moet zeggen, ik heb ontzettend mijn best gedaan op mijn laatste avondmaaltijd, want morgen en overmorgen mag ik alleen maar drinken...en dat gaat zwaar worden! Dus, ik heb met passie en aandacht gekookt voor mezelf! 
Bleek dat ik halverwege de salade het al niet op kon!


Mijn maag is dus echt gekrompen. En de rest van het eten dan? Tegen heug en meug opeten of laten staan? Dus toen heb ik mijn coach om advies gevraagd, en zij zei: "Wacht anders even, maar je moet echt een complete maaltijd gaan eten, dus inclusief de zilvervliesrijst en de (scharrel-)kip en de overige groenten! Je lichaam gaat het zwaar krijgen de komende 2 dagen, dus dit heb je echt nodig!". Ja baas...



De laatste 2 dagen
Morgen en overmorgen zijn weer de zgn Deep Cleanse dagen, waardoor ik 2 dagen achterelkaar alleen maar water, soms wat thee en 4x per dag een "Cleanse for Life" sapje drink. Tussendoor moet ik 4x een IsaSnack chocosnoepje nemen ( voor het op peil houden van de bloedsuikerspiegel) en mag ik 4x per dag een Isa Delight chocolaatje. Beide tussendoortjes zorgen ervoor dat je geen hoofdpijn, duizeligheid of hongeraanval krijgt.




Maar....
...ik heb nog maar 3 Isa Delight Chocolaatjes!! Ik heb namelijk voor de Detox begon aan een aantal mensen zo'n chocolaatje uitgedeeld, omdat ik dacht dat ik die "zoete rommel" toch niet zou gaan gebruiken! Stom-stom-stom..!
Ik heb ze tijdens die eerste sap-dagen echt hard nodig gehad en nu heb ik er dus nog maar 3... Wordt spannend!

Functie van het Cleanse for Life- sapje
De functie van een Detox is om je lichaam te ontgiften, dus het te helpen ontdoen van allerlei afvalstoffen die zich in de loop der jaren hebben opgebouwd. Je lever en je nieren doen tijdens een Detox het meeste werk en hebben ondersteuning hierin nodig.
In het sapje zitten allerlei ingrediĆ«nten die je lichaam ondersteunen, maar vooral de Kliswortel (medicijn uit de kruidengeneeskunde) is een belangrijk ingrediĆ«nt hierin. Deze wortel stimuleert de lever, de vorming van gal, drijft vocht en urinezuur af, stimuleert de lymfe en is zweetafdrijvend. Kortom dit sapje helpt bij het afvoeren van de afvalstoffen in mijn lijf en helpt mijn lichaam in dit proces.



Trots!


Ik zat mij vandaag te bedenken dat ik vanaf mijn 19de ( toen ik het huis uit ging) iedere dag koffie heb gedronken, nauwelijks een dag overgeslagen!
Verschillende deskundigen hebben mij wel eens geadviseerd om de koffie te laten staan ( de iriscopist, de Orthomoleculair Voedingsdeskundige, de homeopaat, etc), maar het lukte me niet. Ik heb het ook geprobeerd met Bamboe-koffie ( brrr!!!), maar steeds kreeg ik aan het einde van de dag zo'n enorme stekende hoofdpijn, die met geen pijnstiller weg te halen viel! Behalve met een kop koffie..:-)
En nu? Voor het eerst sinds 24 jaar ben ik langer dan 2 dagen van de koffie af, sterker nog: al 9 dagen van de koffie af! En...Geen hoofdpijn!!
Ik ben trots op mezelf! ( maar heb stiekem wel erg veel zin in koffie...)

Voor nu, weltrusten en op dag 11, dus de laatste dag van de Detox laat ik weer van me horen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten