maandag 14 juli 2014

Terug van vakantie en gestart met dag 1 van de Pretox!

Laat ik deze blog beginnen met te vertellen dat ik een heerlijke vakantie in Istrië heb gehad! Zon, ( ook regen..), prachtige natuur, kristalhelder en azuurblauw water, mooie steden en goed gezelschap zijn de ingrediënten voor een geslaagde vakantie voor mij! Gisterochtend heel vroeg zijn we teruggekomen en vandaag ben ik begonnen met de eerste dag van de Pretox!



En... heb ik mij gehouden aan al mijn goede voornemens..? 
Nou niet helemaal...ik ben toch weer gestart met koffie drinken 's morgens. Nadat we op de nacht van aankomst pas om half drie in ons bed lagen, had ik de volgende ochtend koffie nodig en die had ik voor de zekerheid zelfs meegenomen: Nescafe was mijn redder! En die koffie-hunkering bleef elke morgen en ik heb daar gewoon aan toegegeven.
Ik heb op 2 dagen na elke dag bijna 2 liter water gedronken! Dat dan weer wel! Ook 's morgens meestal begonnen met water en citroensap.
Ook heb ik elke dag trouw de Ionix Supreme gedronken 's morgens ( voor de koffie zelfs!) en de Natural Accelerator ingenomen. 
En wijn? Tsja, daar heb ik toch meer van gedronken dan thuis, omdat het vakantie is...Maar ik heb er van genoten!
Zijn mijn voorbereidingen voor de Detox dan nu voor niks geweest vroeg ik mij af? Koffie, wijn....Ik zou het vandaag wel merken....

De eerste dag!
Vanmorgen ben ik begonnen met een glas water met vers citroensap, de Ionix Supreme en de Natural Accelerator. Beide zorgen ervoor dat je je lekker fit en scherp voelt. Daarna heb ik mijn eerste Shake in Chocoladesmaak gedronken.
Voor het blenden van de shake had ik voor de vakantie al een Magic Bullet gekocht, omdat je daarmee makkelijk kunt blenden en het meteen uit de mengbeker kunt opdrinken.
Nou, dat viel me niks niet tegen! Lekkere dikke shake, met echte pure chocoladesmaak! Je moet het na het blenden alleen binnen 10 minuten opdrinken en dat lukt me niet...
Ook kreeg ik onmiddellijk maagkrampen toen ik het ophad, omdat mijn maag niet zo goed op melk-producten reageert en de shake is op basis van melk. Daar kwamen mijn coach en ik te laat achter, anders had ik de Shake gehad op basis van plantaardige melk.
Haar oplossing was om de Shake in 2 gedeeltes te maken, dan kun je er langer over doen en kan je maag er wat meer aan wennen.Dat werkte beter, want met de middag-shake had ik veel minder last.



Dagindeling
Ik mag op een Shake-dag 2 Shakes, veel water  ( en verse kruidenthee) en 1 lichte maaltijd. Verder zitten er in het pakket 2 soorten Snacks,  ook in Chocoladesmaak, waar je per dag ook ieder 2 van mag eten. De ene is een stukje Pure chocolade met groene thee erdoor. De andere is een soort snoepje in Chocoladesmaak met allerlei natuurlijke pep-middelen als ginseng, gember en ook Magnesium. Deze zorgen ervoor dat je behoefte aan snoepen verminderd en ook dat je bloedsuikerspiegel niet te erg stijgt of daalt. Toch wel fijn dat het erbij zit, want met name na het avondeten heb ik wel zin in zoet!

Voor de avondmaaltijd koos ik voor forel uit de oven en een salade met avocado en zilvervliesrijst.



Bijwerkingen?
Ik ben helemaal verbaasd!!
Ik had serieus gedacht dat ik zeker wel hoofdpijn zou krijgen vanwege het toegenomen koffie-gebruik op de vakantie, maar helemaal niets! Ook geen behoefte zelfs!
Ik ben zelfs niet eens moe...of slap, terwijl ik dat eerst wel had toen ik stopte met koffie drinken 's morgens. 
Ik moet alleen wel heel erg vaak plassen...Dat vind ik wel een vervelende bijwerking, lastig vooral...als je de hond uitlaat in het bos bijvoorbeeld... Of als je boodschappen doet....Of tijdens het autorijden...

Pretox, wat is dat?
De 9-day Detox start meteen met 2 dagen drinken en dat is vaak te heftig voor je lichaam. Daarom wordt er een Pre-tox aangeraden, om je lichaam er alvast aan te laten wennen. De Pre-tox van Isagenix is gelijk aan de tussenliggende Shakedagen, tussen de sapdagen in.
Morgen doe ik dus ook nog een Pretox Shakedag en daarna start de officiële 9-day Detox, meteen aan't sap dus!
Maar eigenlijk doe ik dus gewoon een 11-day Detox...Zal ik de titel van deze blog maar aanpassen dan?
Morgen vertel ik over het smokkelen dat ik misschien toch wel doe...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten