woensdag 2 juli 2014

En toen was er post uit Canada!



Echt waar! Het is gelukt: Ik heb de postbode mijn kant op gekeken! Het pakket is bezorgd! Het is nu echt... ik kan er niet meer onderuit..!

Wat een poedertjes, pilletjes en shakes!! Toen ik het eenmaal uitgestald had, dacht ik wel even: hoe kan dit nou beter zijn dan het echte levende voedsel dat ik vanavond uit mijn tuin gegeten heb..?! 




Maar tegelijk bedacht ik me ook: een Detox is natuurlijk iets anders dan gezond eten!  
Voor een goede, gezonde Detox heb je hulpstoffen nodig en die komen in de vorm van poedertjes en pilletjes, genaamd: Supplementen. Kijk en als het zo heet, dan vind ik het ineens veel beter en aangenamer klinken!

Hoe werkt het?
De Detox van Isagenix bestaat uit eigenlijk uit 11 shake- en sapdagen, die om de paar dagen met elkaar afgewisseld worden.
7 Shake-dagen, waarbij je 1 lichte maaltijd per dag eet en de 2 andere maaltijden vervangt door proteïnerijke Shakes. En 4 sap-dagen, waarbij je per dag 4 speciale sapjes drinkt. Op alle dagen drink je natuurlijk veel water ( dat wordt een crime voor me!!) en slik je de benodigde supplementen om je rechtop te houden. 

Snoepen..?!
En je gelooft het of niet, maar op iedere dag wordt het zelfs aangeraden om 2 "snack-moments" te gebruiken! Ik heb 2 verschillende snacks meegeleverd gekregen, beide op basis van pure chocolade! Deze snacks zorgen ervoor dat je suikerspiegel niet te erg daalt en bevatten een goede balans van gezonde vetten, koolhydraten en proteïnen... zegt Isagenix... Kan dat dan, vraag ik me af?! En hoort dat in een Detox? En stimuleer je daarmee niet alleen maar het snoepen en de verslavende suikerbehoefte van mensen? Volgens mij zou ik deze snacks niet nodig hebben, omdat ik al jaren af ben van de "suikerverslaving", maar mijn coachvriendin Ingrid verzekerde me dat ik het wel moest gebruiken! We zullen zien...



Wat mag niet? En wat moet wel?
Nu komt het lastigste stuk... Wat mag je Niet nuttigen tijdens deze periode?
Alle oppeppende middelen moet je laten staan!! 
Dus geen koffie, geen zwarte thee, geen alcohol, geen sigaretten, geen frisdrank, geen energiedrankjes en geen suikerhoudende en koolhydraatrijke etenswaren.
Voor mij zal het laten staan van koffie ( ik drink er 4 achter elkaar op in de morgen!) en het laten staan van mijn wijntje in de avond het moeilijkste zijn!
Ik heb echt koffie nodig om de dag te starten en kan zo ontzettend genieten van de smaak van mijn eerste kop geurende koffie... En dat moet ik 11 dagen missen..!
En mijn wijntje in de avond...Als alle "moetjes" gedaan zijn, als "Renate-ontspanningstijd" aangebroken is,  dan schenk ik mezelf een wijntje in als beloning en daar kan ik zo intens van genieten... Ook dat moet ik 11 dagen missen..!

Maar wat het aller-moeilijkste is: het drinken van bijna 2 liter water per dag!!
Ik ben serieus al blij als ik aan 1 glas water per dag kom! Ja, ik weet het, het is veel te weinig, maar ik ben gewoon niet zo'n drinker...

Hoe ik mezelf nu voorbereid op deze Detox-ervaring lees je morgen!
Want voorbereiden moet ik me zeker als ik het wil volhouden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten